14 October 2015

Bayangkan, TGHH + Najib = PAS + UmNo = Islam Selamat ?? ...You know, "2 + 2 = 5" ?? yeehaaa!!




Kite kat M'sia ni mungkin takder Ulamak macam Dr. Zakir Naik. But we've got TGHH, Ustaz Nik Nik Abduh, Ustaz Norazli, Hj. Razman & all the lot ... yang jauh lebih hebat ! Tak payah jawab Q & A pasal Islam ker, hudud ker, semua yang datang ceramah demer akan PASti jadi paham paham sendiri apa itu Islam, apa Allah hendak. Hebat, kan? hehe

Ada ulamak hanya suka majlis ilmu dia mengajor mengaji kat orang ramai, anak murid secara monologue. Kita tengok & dengor aje ler ape dia nak cakap (syarah) & at the end memang takder sesi soal jawab, pertanyaan, diskusi ! Kalau ikut disiplin ilmu dia & penuh adab takper takde masalah.

Tapi banyak ustaz pun, proverbial, macam "lebih sudu daripada kuah" aje! Nyudahnyer, ustaz@ tok guru tersasar @tersalah interprete atau bagi contoh. Ate, sesat larat ler bebudak tu & pengikutnya. Pantang ngaku salah & terus buat silap tu time to time. Kesian ! Nauzu billahi minzalik !

Ada tu tak payah orang nak gelor dia tok guru ker tok sheikh ker hapa, cukup title Dr. aje....tapi mak aii !! Ilmu & kepahaman agama dia, amalan dia hebat...Tak ler sehebat TGHH tu. TGHH hebat giler & ramei lak tu penyokong, pengundi dia dia Marang tu. Ahh, PAS letak ler dia kat mana aje tempat tradisi DAP pun peny0k0ng TGHH demer yakin gerenti menang punya ler. Redha Allah kan ker bersama ulamak ? hehe

Dr. Zakir Naik, Ahmed Deedat hebat mana sangat? Ya ...tak sebaris @ sehebat TGHH, Ustaz Nik Abduh, & semua ustaz, ulamak yang lebih tahu pagi petang siang malam cuba mengaut keuntungan dunia dengan 'berjaya' bagi orang kampung @ Melayu paham akan Islam secara eksklusif.

Zakir Naik & orang seperti dia hanya tahu memberi penjelasan & pencerahan Islam kepada semua betapa Islam itu hebat, indah, inklusif, "rahmat kepada semua" !! Nyatalah Dr. Zakir Naik jauh lagi tadabbur, ikhlas, bagus @ hebat daripada that arrogant lot @ holier than thou.


Semoga lebih ramai pemimpin Islam yang hebat, astute, inclusive akan tampil ke tengah masyarakat & memimpin umat kita ke "jalan yang lurus" - syurga & redha Allah !









1 comment:

  1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!