26 May 2011

Terima Kasih Kerajaan UMNO-BN ... Thanks F*** All




TERIMA kasih la korang sanggup bermesyuarat & ambil keputusan menangguhkan hajat korang yang nak menaikkan harga petrol RON95 yang jika diteruskan ia pastinya akan menaikkan kemarahan kami, kebencian kami, sokongan rakyat kpd PR harga barang, barang dapur keperluan kami rakyat bawahan ini. Yeah thanks alot but no thanks as we know tu semua WAYANG kabinet korang saja. Pasti naik juga nanti. Just when korang kasihan nasib kami? Like u care .. Don't f*** with me, liars!

Ni cerita daripada Dr. Maza (yep, i alaways quote his words, so what's wrong with it?) ..

... kita akan bersimpati dengan seorang ayah yang memberitahu bahawa susu yang diminum oleh anak kecilnya terpaksa dikurangkan disebabkan pendapatannya sudah tidak dapat menampung..rasa kesian kita padanya dan anaknya..namun simpati itu akan hilang jika dapat tahu bahawa si ayah ini sering membelanjakan wang bukan pada tempatnya; berfoya-foya, membazir, kuat merokok dan selalu belanja rakan-rakan kedai kopinya..simpati kita pada si ayah bertukar marah, benci dan kecewa..dan kasihan kita kepada si anak meningkat kerana dia dizalimi..demikian sesebuah kerajaan dan subsidi..jika kerajaan berhemat, tidak membazir wang negara, belanja dengan kadar patut, pada tempat yang patut, kita tidak kecewa dan marah jika subsidi dipotong..tetapi jika kerajaan itu seperti si ayah tadi, kita kecewa dan marah..kita simpati pada rakyat bawahan dan akan bangkit membela mereka..tahniah kepada rakyat yang dapat menghalang 'sementara' kenaikan harga petrol..-Dr MAZA



3 comments:

  1. Assalamualaikum Yob Hanz, am I supposed to say "Hooray" atau "F*ck Off"? Oh well...

    ReplyDelete
  2. If am now such a rich man mungkin Hanz pun mungkin tak kisah langsung (kasihan) & sedar keadaan yg melanda (wah! macam ombak laut melanda ?) yg begitu menjerat menjerut merimas menyenakkan ni orang-orang susah among our people (obviously, pendapatan <RM2,000 per month).. alhamdulillah kesedaran tu hadir & Hanz anggap ia 1 hidayahNya sebagai kita mesti kuat melawan yg menyusahkan rakyat kita yg memerlukan sedikit ruang selesa untuk kelangsungan hidup. Justeru, apa saja langkah kerajaan yg basically just a burden to the poors, i object.

    & Jika kita rasa selesa hidup selama hari ni tu juga 1 'kekayaan', albeit, not in term of treasury. Moh kite bersama kita 'berkongsi' susah senang hidup ni bersama yg lain yg kurengg dlm hidup mereka. This fight must goed on like our lives dependent on it!

    ReplyDelete
  3. In another word to those bigots:

    "We'll stand out & be counted & please don't ever try to F over us people"

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!