12 September 2011

Negara kita tak pernah dijajah British...depa tu orang baik, idola kita, kan?






Memandangkan penulis sudah tertipu sejak "dulu, kini & selamanya - UMNo" & mati-mati percaya negara kita sudah merdeka lebih 50 tahun daripada penjajahan British, tetiba (tiba-tiba) ada pula orang cerdik pandai kata, kita tak pernah dijajah pun. Arghhhh! Gua tertipu oleh buku 'sejarah'. WtF! Rupa-rupanya depa orang putih England tu 'berniat baik' dan sudah berjasa kepada orang kita & negara ini. Depa membangunkan negara kita & membina jambatan, jalan raya, bangunan sana sini untuk orang kita. Silap, kita usir depa balik England, kan? Silap jugak la Tok Bahaman, Maharajalela, semua pejuang tu, kut? Kita mungkin lebih 'makmur' & demokratik daripada apa yang kita ada sekarang, kut!


Maka, penulis dengan rendah diri lagi menginsafi 'kesilapan' & salah sangka (sangka buruk) kepada British sebagai penjajah kita dulu, gua dengan ini keluar parti PAS masuk parti UMno..mmm...tak boleh jadi... gua rasa ber'salah' & ingin berdamai semula dengan British. Sudilah adanya kita bersama-sama mengangkat British sebagai tuan. Kami tak tak mahu UMno lagi. 

Ho ho ho... Yeah, right! Let's sing a song for our 1st ladyin disguise - who else, Ros***. Song along! Karaoke ..jom!

3 comments:

  1. Salam Yob,

    Sekarang masih dijajah...dik MU, Arsenal, Liverfool, QPR dan ntah apa2 lagi!

    ReplyDelete
  2. Adoii ya, kak yong ... beno sgt ler tu... terkena gak kat teman ni hah... Liga Ingeris idola teman...selain La Liga. Tapi teman sokong our national team hopefully they succeed. Tapi kalau main tak syok, tak bagus untuk 'kesihatan' gak. Sakit hati nengok deme main terkedek kedek, passing pun tak entah hape hape...eee.. memang kena kritik ler. hehe

    ReplyDelete
  3. Wa'alaikummussalam w.b.t. ..lupe nak jwb salam kak.. so sorry!

    :)

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!