08 September 2012

Aku Berlindung kepada Allah daripada gangguan $yai-tun yang Gila Kuasa.




 I seek refuge with Allah from the accursed devil. (Aku berlindung kepada Allah s.w.t. daripada syaitan yang terkutuk.) 


Daripada Sulaiman bin Surad r.a., katanya, “Pada suatu hari aku duduk bersama-sama Nabi SAW sedang dua orang lelaki sedang bermaki-makian di antara satu sama lain. Salah seorang daripadanya telah merah mukanya dan tegang pula urat lehernya. Lalu Rasulullah SAW bersabda”, “Sesungguhnya aku tahu satu perkataan sekiranya dibaca tentu hilang rasa marahnya jika dia kata (baca), “Auzubillahi minas syaitanir rajim (aku berlindung dengan Allah daripada syaitan yang direjam) hilanglah marahnya.” Maka mereka pun berkata kepada (orang yang merah mukanya) bahawasanya Nabi SAW bersabda : Berlindunglah dengan Allah daripada syaitan yang direjam. 


Parti syai-tun rupanya !! Patutlah teruk perangai !!
"Aku  mintak  pertolongan Allah drp kejahatan "syaitan yang dikenali" ..
puhh fuhh (hembus sikit.. jampi daa..hehe)

Tulisan mantan Perdana Menteri dalam blognya sendiri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, baru-baru ini telah mengakibatkan perasaan gusar di kalangan rakyat di seluruh negara. Dengan memanggil parti pemerintah semasa iaitu UMNO-BN sebagai “Syaitan yang dikenali dan pembangkang malaikat yang tidak dikenali” menjadikan ramai mengucap dan menggelengkan kepala. Macam la tiada metafora lain untuk digunakan untuk meraih undi?


Ramai yang faham akan apa yang tersirat (dimaksudkannya) - iaitu meminta rakyat Malaysia terus mengundi BN yang 'nazak, hampeh, perasuah, seleweng kuasa dsb) pada pilihanraya umum yang ke-13 akan datang. Tetapi adalah lebih bijak beliau menggunakan perumpamaan lain yang tiada kaitan syaitan atau malaikat supaya akidah beliau dan sesiapa jua umat Islam tidak terpesong dengan anasir jahat iaitu syaitan & mencurigai kesucian malaikat seperti tuntutan Rukun Iman ke atas kita umat Islam. Kini hampir semua rakyat mengambil perumpamaan itu secara literal dan ini menggugat pengaruh kerajaan BN kerana kini mereka sudah menganggap parti BN (Umno & parti komponen BN lain) sebagai "golongan syaitan yang dikenali". 


Dan ini juga membawa maksud Tun Dr. Mahathir adalah (bekas) ketua 'kumpulan syaitan dulu, kini & selamanya'. Tahniah... 1 lagi gelaran 'terhormat' buat anda !! Sesuai dengan karektor beliau begitu sinis dan suka menghasut. Syai-tun? Nauzubillah.
There must be a reasonable chance he was & yet still is. Or, we would assume that anyway.



Pengaruh & dominasi golongan ajaran sesat - illuminati, pemuja syaitan, iblis dan sebagainya - di dalam masyarakat dewasa ini adalah amat licik & menggusarkan kita semua yang berpegang kepada kepercayaan bertuhan. Sepertinya hampir-hampir masyarakat kita hari ini tak berapa peduli, atau tak tahu apa-apa, atau sememangnya ada antara kita terlibat secara langsung dengan golongan "syaitan yang direjam". Anti-Islam? Ya. Sebahagiannya. Yang pasti, ramai antara kita  telah pun menyokong "Syaitan yang kita kenali .. dari dulu, kini & selamanya" selama 12 PRU, bukan? Hehe.

Gua suspek, punca utama adalah sebab mereka kureng beriman sebab dulu mereka tak mahu belajar (kureng) asas agama Islam sehingga apabila mereka sudah dewasa (setelah berpuluh tahun) mereka langsung lupa diri, hanyut, lemas dalam kesesatan. Lebih teruk lagi, bawaan diri dia pula berjaya menghasut seberapa ramai umat Islam (orang lain) supaya bersekali dengan 'kefahaman islam' dia. Bila ditegur, eh, melawan pula dia! Bukannya dia hendak berterima kasih & menghargai petunjuk hidayah Ilahi lalu nekad pulang ke pangkal jalan yang diredhai Allah s.w.t. malah dia marah-marah, menfitnah, menipu, menghasut. Bagai. lantak kau la $yai-tun.


Sesat lagi menyesatkan. Sah! Perangai dah sejibik syaitan... iblis laknatullah.


Pelakuan adalah manifestasi iman di hati kita, bukan? Begitu jugalah, penggunaan simbol pada pertubuhan, parti, golongan tertentu. Simbol Jalur Tiga (mananya 3 ///?) pada Jati juga meragukan & mengundang fitnah kepada kejatian mereka. Some might say it's just a coincident.  No big deal? Yeah, right. But he must know too well we are to avoid 'fitna' - just use another design, idiots! 






I Love You sign, eh? Hardly coincidental as iwas popularized in the late sixties by the founder of the Church of Satan Anton La Vey and later was passed on to the masses by the rock musicians who were into Satanism. They displayed the sign on the stage and the crowd mimicked them without knowing what it actually means. Now many people think that this hand sign means "rock"

Yeah, right... You got it wrong ..again!! 


Simbol isyarat tangan seperti salut "The Horned Hand" (Cornuto) juga mewakili puak penyembah & pemuja syaitan (ah, ManU the Red Devils & syai-tun 1 geng, gamaknya..haha). Simbol tangan yang lazim adalah "I Love You" tetapi di dalam ilmu Theosofi (Theosophy) yang diasas oleh Helena Blavatsky (The Theosophical Society sekitar tahun 1875an) adalah juga kumpulan anti-agama (khasnya, Kristian) adalah puak pemuja syaitan. Sehingga kumpulan mereka kemudiannya memperkenalkan simbol isyarat tangan  'I Love You Satan' yang popular sehingga hari ini. 



Likewise the The "V" Sign  has a good cover.  Even,  the US Presidents fond to use this sign. Semua ada maknanya, bukan saja-saja buat la cik abang & adik, paham ! So beware of the "Darkness".
Simbol 666 juga isyarat 'mereka' yang sesat 

NGO Jati yang 'memantapkan' akidah? Yer la tu.. meman***,  boleh la  !





p/s :  me totally agree with the number of Aya on Quran as 6236 Aya without Bismillah and 6348 with Bismillah...defo not 6666!! 

2 comments:

  1. Bhai Hanz...

    Thanks for the enlightenment.... Ameen...

    ReplyDelete
  2. :) my pleasure.

    ho ho ho ..(ketawa macam $yai-Tun, $iot)

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!