01 September 2012

Tiada Akhlak, maka Tiadalah Agama & iImu Islam itu.


Tiada yang sia-sia daripada ciptaan-Nya pasti ada suatu atau 1001 hikmah atau manfaat untuk kita semua - insan di dunia ini. Peringatan untuk semua untuk mencontohi gaya akhlak yang Rasullah Muhammad s.a.w. tunjukkan itu. Peribadi, itulah sunnah terbesar baginda. Jika kita dapat mengapplikasikan akhlak dalam setiap perkara - politik, dakwah, pergaulan harian kita, dalam medan perang, dsb - pada setiap ketika, insyaAllah, pasti ada kejayaan di sisi-Nya.



p/s: 

Untuk peringatan, PAS & PR bukan segalanya buat aku. Pulling for them just a better way to pick & a step closer to better life. Is no criminal to side with PR, right? Ah, Naji* & others like must not agree then. Btw, anything that is conducive for better ambient for "Islam for All" in this nation, is welcome. Better choose the angels-like persons, any day, than the devils in some men we know... haha!!! 


3 comments:

  1. Bhai Hanz...

    Hahaha.... chanteq.... setiap sesuatu yang Allah jadikan ader asbab dan keperluannya..

    Allah jadikan penyakit supaya kita berikhtiar mencari penawarnya... kita gunakan ilmu dan akal yang Allah berikan kepada kita untuk tujuan ini... dan akhirnya kita akan kembali kepada Allah dalam segala urusan...

    Even bakteria pun ada manfaatnya...

    Jangan ingat bakteria tidak bertasbih dan berzikir kepada Allah Taala... waima batu dan kayu pon bertasbih dan berzikir kepada Allah...

    Akhlak yang baik mencerminkan keperibadian seorang muslim yang sejati.... hahahaha

    ReplyDelete
  2. Yeah lu r rite, m8. Mesti ada jalan...mesti ada sebab musabab terjadinya itu ini... Mesti ada jalan untuk klaah Umno-BN, kan... Kalu ada boleh buat cara politik berakhlak terpuji, bagus la. Respek! Kalu hanya cara kasar boleh topple'em, so be it.

    Ulat taik pun ada manfaatnya... Tapi manusia kena lebih elok lagi la. Kena la "hidup jadi manusia (orang berguna, soleh gitu), jangan mati karang jadi hantu (dah dulu hidup menkedarah duit, tamak pojek tapi mati, ehh, terus menyusahkan manusia..$iot la weii)"...haha !!

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!