04 March 2013

Cobaannn Ulamak untuk Menggagalkan Aspirasi Perubahan untuk Malaysia Baru !


Credit where its due, so please "JANGAN SAMAN SAYA" menciplak artikel okay Sir Abu Nawas. 

Gua wanna 2nd that on what was his yet another brilliant-cum-mind boggling piece of work... hmmm, sort of ! haha ..



ULAMA TOLAK ANWAR IBRAHIM

Setelah kekalahan Jepun dan di halau keluar dari Semenanjung Tanah Melayu, Rakyat negara ini sepatutnya telah pun mendapat kemerdekaan sebenar di mana kemerdekaan yang tidak di pengaruhi oleh mana mana negara imperialis tetapi kemerdekaan rakyat ini telah gagal kerana talibarut Inggeris iaitu Sir Onn Jaafar telah mengagalkan kemerdekaan ini dan menjemput tuannya British untuk datang menjajah semula Tanah melayu.

Menurut talibarut besar Inggeris ini Orang Melayu hendak buat jarum pun tak tahu, inikan pula hendak memerintah negara. Sebenarnya Sir Onn Jaafar di samping menjadi barua kepada british dia juga merasa amat bimbang kepada kemerdekaan rakyat ini lebih lebih lagi yang bakal menjadi Perdana Menteri pada ketika itu adalah Dr Burhanudin al Helmi atau pun Ibrahim Yaakop.

Maka haruslah di ingatkan bahawa sejarah kemedekaan rakyat yang telah di gagalkan oleh barua penjajah yang bernama Sir Onn Jaafar ini sudah pasti akan berulang. Di saat rakyat sedang hampir pada kemerdekaan yang sebenar dengan kesatuan yang amat kuat untuk menjatuhkan Umno hari ini telah wujud individu yang mempunyai roh Sir onn Jaafar.

Individu ini mengunakan nama agama dan bangsa untuk meneruskan kesinambungan penjajahan yang telah di warisi oleh Umno. Amatlah malang sekiranya orang yang cuba mengagalkan kemenangan rakyat ini adalah dari kumpulan yang di gelar ulama.. mereka bercakap tentang kehebatan islam. Mereka berbicara tentang perancangan Allah yang maha mengetahui tapi di sebaliknya mereka mereka ini sebenarnya tidak yakin dengan janji Tuhan.

Mereka lebih rela umno terus memerintah sebagaimana khianatnya Sir Jaafar Onn pada satu ketika dulu terhadap rakyat tanah Melayu. Jika Sir Jaafar onn takutkan Dr Burhanudin menjadi Perdana Menteri mereka ini pula amat takut anwar Ibrahim menjadi perdana Menteri.

Sebenarnya mereka bukannya takut tapi dalam hati mereka penuh dengan sifat iri hati kepada orang lain lalu mereka sanggup mengunakan ugama untuk mengagalkan kemenangan rakyat kali ini.

Ingatlah jika sekali ini rakyat terus gagal untuk menjatuhkan umno Bn maka kita perlukan 50 tahun lagi untuk itu.

Ini kalilah....

- Sir Onn Nawas -

p/s :

Actually, gua sokong intipati cerita si Abu-ya sorang ni.. sorry Sir Abu-ya.. (Ya, as he is not an um-NO anymore..dah jadi Ya.. haha). Kepala hotak dia ada sama gua la .. here & there. Ulamak, dlm politik, pun ada nafsu buas, ada agenda depa. Ada yang leh pakai, ada yang leh kita simpan kat masjid surau saja la. So be it.  Si ustad Na$ha tu utmost prime contoh la. Tentu ramai la ulamak mangkuk ayun serupa dia sebab nakkan perpaduan ummah, UG sebelum Umno tu tumbang kalah. Tu sama dgn menyerah tengkuk kita kat musuh untuk disembelih saja la. Buat apa bagi lifeline kat orang yang selama ni menyusahkan kita? Lawan dulu, kasi tumbang dulu UMno-BN, baru kita tengok what's option we've left. The UG is down the pecking order.  

UmNo memang penjajah negara ni pasca merdeka. Penjajah ni bukan sebab dia beza kulit dgn kita, kita kata dia penjajah. Bukan sebab dia makan pakai sudu garpu, kita makan pakai tangan? BUKAN. Atau, gaya idup depa tu jauh lebih moden, bergaya dgn  fesyen terkini. Kita cuma pakai Baju Melayu, bersamping kain pelikat?  BUKAN itu. 


It's more about our pride, JATI diri, ofc ! We're who we're. Kita kena jajah kalu kita dah terpengaruh sampai taksub apa daripada orang (Barat) semua pun bagus, diterima. Mentaliti kita pikir semua elok belaka sampai yang dia buat tak elok, senget pun kita kata itu cantik, bagus, atau, kita mungkin lebih suka diam diri saja tak nak tegur kekurangan tu? Yang elok kita ambik la, yang tak elok pada sisi agama Islam kita, adab resam budaya kita, kena berani buang la.   


Tu pasal Umno-BN kita anggap penjajah kita sebab dia dah defo. fix on mind of the people benda yang bukan-bukan dalam kepala hotak rakyat demi survival politik depa. Like depa saja la boleh memimpin? Divine right? Ni semua dakyah Umno, bukan dakwah dakwah lagi dah. Kita kena tau bezanya ! Time to change!


Program "Transformasi" tu torak, auta aje lebih. Tak ke mana impaknya on the run - say 10, 15 years time - tak caya take a look back at time. Program bersepah, gah intially pastu many faded with time passing by. Cheap talk ! Sweet talking ! Kalu lebih 50 tahun memerintah pun masih failed big time nak majukan rakyat terbanyak, takkan la somehow in fortnight kita leh berjaya? Impossible. Pengundi hantu & hati kematu tu leh la korang kelentong caya semua lu cakap tu, weih!      


Bila dah lama sangat berkuasa mana depa perasan depa buat salah tang mana dah. Dah la tak boleh ditegur salah depa orang atas, kita yang tegur lak kena (disalahkan/ hukum/ didisriminasi, dsb'nya)? FAM pun masalah sama la. Orang yang sokong depa tu pun sebab ada kepentingan diri melebihi yang lain saja. Tak caya, tengok la apa depa dapat right after drama demo jalanan, insiden repot polis, saman-menyaman, all those argy bargy, fueds. Mesti ada imbuhan dunia! Ni terbaru kes 'pencerobohan' di Lahad Datu... Apa punya slow like molasses decision makers, lembab nak mam*** si Naji* semua yang berkenaan tu buat keputusan apa entah sampai ramai orang (anggota) kita mati?   


Dasar pengampu memang menipu (suka main wayang) !

Same old, same old! No chance in hell !



4 comments:

  1. A'kum Hanz

    Itulah kekadang uncle menyampah tengok Melayu berjanggut dan cakapnya pun sering melalut dengan mulut manis berhati busuk!

    ReplyDelete
  2. W'slm wbth uncle.

    Ya, selalunya kita meme sangka baik saja la set orang alim@agama ni terutamanya yg kita agak kenal background dia. TAPi kdg kdg tu jadi gak jumpa 1, 2 yg busuk..nak buat camna kan, "Setan-dan buah bukan semuanya elok", kan uncle?

    p/s: hehe.. kot kot United Mydin No Org. ada jual setandan buah semua elok belaka, entah la pulak?

    ReplyDelete
  3. Dalam PAS kelantan,memang agak ramai musang berjanggut yang berusaha untuk hilangkan pengaruh Tok Guru.Mereka ini memang tak suka dengan beberapa orang kanan Tok guru yang jujur.Selagi pengaruh Tokguru masih kuat,mereka tak dapat cari makan,Sebab itu mereka sedang berusaha untuk hilangkan pengaruh TokGuru
    (Tiada kaitan dengan individu dlm gambar diatas)

    ReplyDelete
  4. Mungkinkah ulamak boleh bersekongkol menipu berijtihad atas sesuatu perkara. Logikkah. Ulamak yang tidak pernah menyebut2 keburukan orang lain. Menjerit2 'menyelak kain orang lain', lidah kasar, logikkah. 3,4 orang mungkin boleh, kot. Tapi satu negara, yg diam tak pernah bersuara pun tak dapat menahan diri berkata benar. Logikkah ulamak yg tidak pernah bertemu antara satu dgn yg lain bersekongkol memberikan ijtihad yg serupa. Melainkan perkara itu benar.

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!