20 February 2015

Gong Xi Fa Choi ! Tahniah sebab Mendaulatkan Allah dalam Hidup ! Moh Kite Tajdid !!













# Sibuklah "mengingati mati" & muhasabah @ cari salah & perbaiki (transformasi, reformasi) diri sendiri !

# Anggaplah pujian & kejian (kritikan) orang lain kepada kita itu untuk situasi diri sendiri ! Jangan ler kite Riyak, Ujub, Sombong & sekufu dengannya !!







#  Kita sentiasa diuji Allah even so on the road to ...whatever, we're going to ! Tetapi kita mendedahkan "our true colours" when the tough (the rough) gets going, the going gets tough ! Segala sifat, sikap mazmudah (buruk) orang akan terbongkar di jalan ! Malulah kita kepada Allah !!

#  Muhasabah diri. Kekalkan iman, akhlak + bersikap baik (mahmudah) di jalan raya supaya kita sentiasa mempraktikkan Islam dalam mencari keredhaan Allah !

&  Jadilah "Muslim yang baik yang orang selamt daripada mulut (lidah) & perbuatan kita" dengan kita jadi "manfaat" kepada umum. Juga kita memandu dengan perasaan sabor, redho, kasih sayang, prihatin keselamatan orang juga !






#  Ketahui adakah kita ikhlas kerana Allah Azza wa Jalla?





#  Mabrur atau marduk (Diteriam atau Ditolakkah) oleh Allah s.w.t. akan segala amalan soleh, ibadat kita ?


1 comment:

  1. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!