30 March 2015

No One BIGGER than the Team ..even you, TGHH !!




WHY the wind of change keep on battering at TGHH's door ? TOLONG paham....NOT that we loathe "Kepimpinan Ulamak"... KAMI pun Islam (Moslem) + kami suka, sokong PAS ...BUT IF really TGHH is a true copy, an allusion of what have Rasulullah (s.a.w.) rendered ... uh no, it really must be a far cry ! 
Kami really dislike corak kepimpinan TGHH & ustaz yang so esotheric, to say it kindly !  In all honesty, TGHH was more than often dubious, wavering, wayward, pathetic .. imo ! 
Until PAS works out its issues with Pakatan Rakyat kami muak dengan halfhearted politicking oleh sebahagian "otai" yang berjubah ! Tak smart langsung ! Ramai orang dah rasa semacam tertipu, ralat dengan PAS ! Sampai begitu ramai PAS Batu exco members who dared to resign (mufarakah) en masse sebab TGHH ! Unusual? Unhealthy ? HAHA
Sebagai penyokong PAS .... Soal model Kepimpinan Ulama’  PAS ada beberapa salah tanggapan yang sering disalah ertikan oleh massa dan juga oleh sesetengah ahli PAS sendiri.

Pertamanya, kepimpinan Ulama’ PAS adalah HANYA merupakan SLOGAN yang menunjukkan bahawa PAS dipandu arah tujunya oleh Majlis Syura Ulama’. Kepimpinan ulama’ yang disebutkan adalah merujuk kepada ulama’ dari sudut institusi, BUKANnya dari sudut individu.

Sesetengah pihak beranggapan bahawa kepimpinan ulama’ adalah apabila kepimpinan eksekutif (Presiden, etc) mestilah diisi oleh individu yang bergelar ulama’. INI ADALAH SALAH tanggapan yang paling mengelirukan sekali.

Tiada masalah jika mahu meletakkan ulama’ pada kerusi kepimpinan eksekutif, tapi ulama’ tersebut perlulah cukup syaratnya (qawiyy, amin, hafeez, ‘aleem). Trend meletakkan (menaikkan) ulama’ pada kerusi eksekutif setelah lebih dua dekad dalam PAS menunjukkan bahawa PAS masih gagal dalam mentarbiyah dan membentuk ahlinya memenuhi syarat kefahaman Islam yang jelas. 


Lihat sahaja gerakan Islam lain di seluruh dunia, kebanyakan ketua mereka bukanlah terdiri dari golongan ulama’ (yang mengikut definisi ulama’ PAS adalah mereka yang menerima pendidikan agama secara formal). Sepatutnya setiap orang dalam PAS adalah ulama’ kerana mereka ditarbiyah dengan jalur pemikiran dan manhaj yang sama, yang sepatutnya tahap kefahaman Islam mereka sama-sama jelas.



WHAT are smoking, Ustaz ? Could you pass it Najib ?  .. haha 


PAS






6 comments:

  1. No thanks.

    Orang sibuk nak pentingkan takwa, besorkan jiwa, kuatkan iman, panjangkan ilmu pengetahuan, lebarkan silaturrahim, ni orang sekarang sibuk pentingkan nafsu ! No wonder banyak kes sexual abuse, rogol, bagai ! Hat yang memang sakit anu takper ler .. ni tak, lebih kepada sakit jiwa aje !

    Pentingkan puaskan kehendak Allah, baru kita dapat redha Dia !

    ReplyDelete
  2. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  3. Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!