07 August 2010

Bukti UMNO memperjuang Islam ...Terus berDakwah



Ni gua cilok dari satu mamat tu...sshhh...diam diam sudah le brader Baginda. Barang baik punya kan ke elok kita guna, tak apa aku ambik, kan? Ha ha ha.

Pendekkan cerita, UMNO semakin membuktikan mereka pejuang Islam & kini begitu serius ingin berdakwah walau apa pun kesalahan orang ramai, seperti mereka buang anak haram ke, ceroboh masuk kain orang pompuan bawah umur ke tempat orang ke, mereka semua tidak akan didakwa. Malahan mereka akan didakwah saja. Diberi motivasi atau galakan lagi? Bukankah itu pendekatan yang berhikmah lagi berhemah? Tolong tanya hal itu kepada ustaz Firdaus, ustaz Nakhaie dan ustazah Mashitah.

Sedangkan bebudak buas sampai terlanjur pun UMNO selamatkan mereka tu. Siap buatkan rumah khas untuk depa yang termengandung. Jadi janganlah sapa-sapa khuatir lagi bimbang. Tiada hukuman rotan atau sebat diberikan kepada pesalah jenayah rasuah. Tugas UMNO hanya untuk berdakwah. Adakah UMNO sudah buang tabiat dan berlembut hati dan bersopan macam jemaah tabligh yang hanya 'menyampaikan' pesanan sesama insan. Tiada dakwaan akan dikemuka ke mahkamah. Ya, ada pengecualian kes. Kecuali melibatkan DSAI. Adil, kan?

Alhamdulillah. Berkat ajaran & bimbingan Mufti Perak, kemasukan sekumpulan ulamak muda & atas nama semangat perpaduan Melayu-Islam, gamaknya. 1 lagi teh tarik mamak Projek Barisan Nasional, yer? Hidup, hidup, hidup UMNO (sambil mengambil duit upah sorak...hehe).

Nampaknya UMNO seperti akan berjaya merealisasikan intipati Fasal 5 Perlembagaan PAS (sorry pak bakaq!) untuk memperjuangkan wujudnya di dalam negara kita ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah dan mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.

p/s: Read with yer eyes, mate. Use yer bloody head. Read all over. Read between the lines. That's it.


No comments:

Post a Comment

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!