18 October 2010

Ini Kempen Menyokong Chegu Bard sebagai Ketua AMK PKR.

This is Chegu Bard .. Cikgu by profesion? Dunno. Ask him then.
Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Badrul Hisham Shaharin yang mengumumkan bertanding merebut Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) akan bersaing dengan penyandang Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Malah ramai neutral percaya adalah lebih baik untuk masa hadapan PKR menolak Azmin Ali dan sekutu. Sebahagian percaya ini adalah percaturan Azmin Ali dengan meletakkan proksinya dalam AMK iaitu Shamsul Iskandar. Umum sudah membaca rentak tari dan irama politik Azmin Ali adalah untuk menolak Badrul Hisham yang jelas tidak sehaluan dengan selera politik Azmin Ali. 

Malangnya dengan segala asas kekuatan (foundation) Azmin dalam PKR,  Azmin hampir pasti akan menjadi peneraju PKR selepas era DSAI, Azizan dan Syed Husin. Justeru, bersedialah kita khususnya pemimpin & penyokong PR untuk melayan kerenah seorang lagi tokoh autokratik dalam PKR, ala Tun. Dr Mahathir, semasa Tun mencengkam kuasanya dalam UMNO dahulu. 


P/s: So what? Am choosing him over Mr. Shamsul because he is, mmm, more handsome than the latter, imo. Hahaha. 



2 comments:

  1. Salam Encik Hanz,
    Memana pi pun deme bercakar-cekau. Tapi betoi kata miker Cikgu Bard ni hensom (tapi ni pun subjektif), dan rupa yg menarik adalah salah satu aset nk tarik minat org, tambah kalu sesorang tu ada peribadi baik dan mulia. Teman tak bape kenal watak dan peribody politikus PR ni, sbb baru...politikus UMNO/BN ni dah masak, jadi tak boleh nak hakimi deme (org PR maksudnya). Baca dan dengor jer ler!

    ReplyDelete
  2. Tak yah ler berENCIK encik degna saya aihh! Panggil Hanz aje, ok.

    Pendapat u subjektif yet relatif. PR baru, hijau lagi. Hanz pun tak berapa lama ikut politik perdana ni. Drp kenal gitu gitu masa belajar sekitar ujung 90an semasa 46 ada lagi. Tapi dulu tak menilai 2 2 pihak ...bila makin berusia ni tahu la camna nak menilai situasi/perangai & meramal 'ending' skrip yg politikus wayangkan.
    Hehe...begitu la saya menolak UM?NO,hilang kepercayaan & kini beralih harapan kpd PR though PR byk juga kelam kabut dalam PR tapi, guess what, biasa la bukan senang nak kita pakat (refer to Pakatan Rakyat) lawan orang lama (baca: UM?NO & BN).

    Thanks bagi komen.. keep on commenting, ok?

    ReplyDelete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!