31 October 2011

Apa Punya Sewel Orang yang Ugut Bunuh Prof Aziz Bari



Sah .. Prof Aziz Bari telah terima satu ancaman terhadap ucapan dia tempoh hari terhadap penglibatan Sultan Selangor dengan mencemar duli tuanku dalam kes serbu sebuah gereja Kristian. TAPI dia hanya berhujah dengan ilmunya maka apa perlu antara kita membalas dengan satu tindakan mengancam keselamatan dia & keluarga. Ini jelas suatu tindakan membuli & tidak bertamadun. Malah memalukan Islam & Melayu itu sendiri.


“Saya menerima sampil surat dengan sebutir peluru, dengan nota berkata ‘jangan kurang ajar dengan Sultan, maut nanti’,” kata Aziz kepada The Malaysian Insider.

P/s: 

Memalukan ...JANGAN la jadi Melayu yang bangang & b????sat. Ada otak lu letak kat celah kangkang.  Asal tak puas hati saja kita gaduh bertumbuk, bersepak-terajang & main senjata lagi? Hujah lawan hujah, cukup la. Asal tak boleh jawab (berhujah) saja sesetengah orang kita Melayu-Islam ini nak ambil tindakan b???? & bacul hanya untuk menutup mulut lawannya. Ini perbuatan membuli adalah suatu yang kasar / "offensive" yang  melambangkan betapa rendah & hinanya peribadi sipelaku. 

Konon, dengan hantar peluru, kamu sudah cukup hebat? Kamu saja ada senjata, peluru & cukup hebat? Hey, Prof Aziz Bari itu orang berfikiran tinggi & sudah tentu dia tahu apa dia cakap. Kalau yang pandai cakap tapi kosong takda cukup ilmu macam tong kosong, tu memang sah (kebanyakan) pemimpin UMno kampung, Cawangan, negeri & Kabinet Menteri dia pun. Putar-belit, menipu, sembang bajet bagus (mulut manis) tu semua bagi kat depa la. 

Sudah la. Jangan jadi samseng tak bertempat. Lawan kamu bukan Prof itu, cubalah bersikap matang. Sekurang-kurangnya, carilah lawan kamu yang sepadan. Lu ingat lu cukup kuat, samseng, gedebe , ok lu sekarang pergi la langgar kawasan-kawasan Taiko Cina ker India kat mana-mana tempat. Baru ada akal, SIAL!!! Lu pergi buat kacau kat Brickfield sekarang gua nak tengok berita esok berapa orang lu dah tembak? 


No comments:

Post a Comment

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!