05 August 2014

Apasal Lu Olang Tak Bersyukur Nikmat Anugerah Allah bagi ?



Think ! Think again..& again ! Who are we to deny, against the Allah's willingness & hudud-ullah (rules & laws of Allah ) after what Allah did to us all ??

Astagh firullahal 'azim. KIta patutnya bersyukur atas nikmat yang Allah beri selama hidup kita yang 1 ni.

Repent. U-turn (...air-turn back?). Taubat ! It's neva too late. Just do it !





Above recited by a Briton - Imam Kamal Uddin !






This.. you know who then ! Imam Mishary Rashid As- Afasy, who else ?

Enjoy whilst you can !



4 comments:

  1. Bhai Hanz....

    Ini antara Surah yang paling gua suka..... sebab dalam Surah ini Allah Taala memperingatkan kita banyak kali tentang nikma Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan....

    Pada pandangan gua.... Allah Taala bertanya tentang nikmat akal yang diberikan kepada manusia...

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Yezza same le gua pun dah tangkap syiok same ni surah Ar-Rahman... memang very heartening, uplifting indeed ! Selain tu sura Al-Waqiah, Al-Mulk ..pehh ! Unbelievable...gua cair dibuatnya.

    Gua cuba hafal le ni ..insyaAllah.. getting close to that.. lepas ni pojek gua 1 Quran gua nak hafal + pahamkan.
    hehe... Wah... gua boleh jadi imam la tu macam... argghh title tak penting... janji gua hafal * amalkan...ye idak ..what say u?

    Yez.. Allah tanya (cabar) & jugak jawab (terangkan, bagi pencerahan, ilmu) kat orang yang mau berfikir .. kira-kira macam sama bandwidth frequency...or reading the same chapter. Kalau tak sama + tak mau berfikir apa Allah mau daripada kita ni, jadi susah la sebab tak nampak kepentingan Allah, Rasul + Islam kat mana ranking.

    ReplyDelete
  3. sebanyak 32 kali Allah bertanya kepada manusia " Nikmat tuhan mu yang manakah yang kamu dustakan ? " tak rasa malukah kita bila "Pemberi Nikmat" bertanya kepada kita selepas semua nikmat kurniaanya kita sapu sampai tak tinggal bekas tapi kita masih merasa angkuh lagi sombong berjalan dimuka bumi milik "Pemberi Nikmat" tersebut ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) .. 32x, yek? tq..gua x penah kira brp... tq again

      yess ...kita kena sedor diri, insaf, taubat, ikhlas lagi tawadduk ....anyway, "Kullu man 'alaihaa fannn" ..kita semua akan binasa.. tak kekal...baik le kita siap siaga untuk kekal senang di sana !

      Delete

Comment as you like... Tulislah seikhlas hatimu!